środa, 19 lutego 2014

Sernik nowojorski Marthy Stewart- boski!



Ciężko było mi się zebrać na dodawanie słodkiego przepisu , ale tylko dlatego , że mam dzisiaj niepohamowaną ochotę na wypieki, a w domu pustki ... Przezwyciężyłam swój apetyt i oto jestem z tym cudownym sernikiem. Bardzo , ale to bardzo kremowy, ciężki i znany już chyba wszystkim 

"Sernik nowojorski " według receptury Marthy Stewart. Lekko zmieniłam poprzez dodanie ciastek również na boki, zmniejszyłam ilość cukru ( i tak jest słodki!) oraz dodałam polewę z kwaśnej śmietany. 

Ostrzegam: sernik jest wysoki i syty - najlepiej robić na jakąś wyjątkową okazję :) Wierzch mojego sernika powinien być bardziej biały , ale uważam, że to jest tylko niewielki " błąd";) Koniecznie do wypróbowania!Pozdrówki:)



Spód: tortownica 26 cm średnicy

- 550 g ciastek zbożowych typu digestive albo herbatników
- 170 g masła roztopionego
- 1-2 łyżki wody. 

Ciasta/herbatniki zmielić, dodać roztopione i schłodzone masło. Jeśli spód będzie za suchy, to należy dodać trochę wody. 

Tortownicę posmarować masłem i obsypać bułką tartą albo kaszą manną. Wykładamy zmielone ciastka: spód oraz boki. Wkładamy do lodówki , aby się schłodziło.


Masa serowa: składniki o pokojowej temperaturze.

- 1.5 kg serka kremowego typu philadephia : u mnie naturalny serek kremowy "Twój smak" i jakiś z Turku. 

- 5 jajek
- 1/3 szklanki mąki
- 1 budyń waniliowy
- 1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
- 1 i 1/2 szklanki cukru drobnego
- 1 cukier waniliowy albo 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

+ dla chętnych, w oryginale tego nie ma ... krem ze śmietany na wierzchu

- 400 g kwaśnej śmietany
- 50 g cukru pudru

Ser zmiksować przez ok. 2 minuty. Dodać cukier zwykły i waniliowy albo ekstrakt: partiami dodajemy i miksujemy na niskich obrotach. Następnie wsypujemy mąkę i budyń. Zmiksować do połączenia składników. Teraz dodać śmietanę i wymieszać. 

Jajka rozbełtać i dodawać do masy . Miksować na małym obrotach albo mieszać za pomocą łyżki - tylko do połączenia składników. 

Masę serową wylać do tortownicy ze spodem. Tortownicę wkładamy do większego naczynia i wypełniamy wodą.


Piekarnik nagrzać do 170 stopni C. Sernik przykryć folią aluminiową. Pieczemy  przez 30 minut. Zdejmujemy folię i zmniejszamy temperaturę do 150 stopni C- zależnie od piekarnika, jeśli za bardzo przypieka, najlepiej zmniejszyć do 140. Pieczemy ok. 60-65 minut. Gotowy sernik będzie miał sprężystą masę, ale ścięty wierzch. Wyciągamy i studzimy 10 minut. 


W tym czasie piekarnik nagrzać do 170 stopni C. Śmietanę zmiksować z cukrem pudrem. Po 10 minutach studzenia sernika smarujemy go śmietaną. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni C na 10 minut - już bez naczynia z wodą. Po tym czasie sernik wyciągamy. Gotowe. Teraz należy go studzić przez co najmniej 6 godzina albo najlepiej całą noc. 


Schłodzony sernik wyciągnąć z tortownicy - pędzelkiem otrzepać boki z nadmiaru bułki tartej albo kaszki - u mnie zdjęcia przed otrzepaniem ,stąd są takie "plamki".














                                                   





16 komentarzy:

  1. boski i bosko wygląda! mniam, porywam ten kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy go nie robiłam. Muszę w końcu się przemóc, bo u Ciebie wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooooo! Muszę wypróbować! :D

    Pozdrawiam, adzikowe pole...

    OdpowiedzUsuń
  4. Porywam kawałek do kawy :))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy tortownica ze spodem wlozona do naczynia z woda nie przesiaknie woda? Przeciez nie jest szczelna.Mam wielka ochote zrobic ten sernik na Swieta, wiec bardzo Cie prosze, jak zrobic, zeby sernik nie utonal w wodzie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Nie dopisałam w przepisie, ale już poprawiam... tortownicę należy owinąć w folię aluminiową - spód i trochę boki. Najlepiej wziąć dwa arkuszy, nałożyć jeden na drugi, położyć formę i docisnąć :)

      Usuń
  6. Czy dobrze rozumiem, że w pierwszej fazie pieczenia sernik ma być cały w folii aluminiowej? Z dolu, żeby nie prxeciekal i z gory?

    I kiedy wyciągamy go z wody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :) Tak, najpierw sernik przykryć z wierzchu. Spód również można owinąć folię, ponieważ forma trafia do dużego naczynia z wodą, ale tylko jeśli się obawiasz nieszczelnej formy. Ja spodu nie owijałam:) Sernik cały czas pieczemy w tej kąpieli wodnej. Bez naczynia pieczemy tylko 10 min, gdy należy nałożyć na wierzch warstwę śmietany :) Mam nadzieję,że pomogłam. Podrawiam, Meg

      Usuń
    2. Tak, dziękuję!

      Usuń
  7. A nie można postawić pod tortownica brytfanke z wodą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) W tym przepisie chodzi o to, żeby tortownica miała styczność z wodą. Można np. wypełnić wodą dużą formę, taką na cały piekarnik i do niej wstawić tortownicę. Jeśli pod tortownicą położysz brytfankę z wodą to będzie wtedy kąpiel parowa, ale generalnie nie powinno być ogromnego znaczenia, jedynie sernik może być trochę bardziej wypieczony :)

      Usuń
  8. kolejny polski przepis i niestety kolejne skladniki podane " na szklanki ", czy naprawde tak trudno podawac jest ilosc skladnikow w gramach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozumiem w czym problem odmierzyć składniki w szklance ;) Na pewno nie zajmie to więcej czasu, niż ważenie- wystarczy szklanka o pojemności 250 ml ;)

      Usuń